Сольфеджіо для скрипалів-початківців
На основі українського фольклору
ВЕСЬ НАКЛАД ПРОДАНО
Природно, виникає питання: чому автор приділив увагу саме скрипалям? Тому, що майже всі практичні завдання, які виконуються учнями на уроках сольфеджіо (гра мелодій на фортепіано, складання та виконання акомпанементу, гра секвенцій, транспонування тощо), розраховані на учнів фортепіанного відділення. А початкуючі скрипалі, які зазвичай навчаються в одній групі з піаністами, опинилися в не зовсім сприятливих умовах. Адже знайомство з фортепіано вони розпочинають з другого класу, а в умовах «оптимізації» учбового процесу освоюють «загальне фортепіано» далеко не всі учні. Тому для струнників-початківців вивчення тонів і півтонів на основі відстані між клавішами фортепіано є неприродним, а «найріднішою» тональністю для юних скрипалів є Ре мажор, а не До мажор, на основі якого пропонують знайомитися з ладом і теорією музики в більшості навчальних посібників з сольфеджіо. Виходить, що для маленького учня-скрипаля сольфеджіо є чимось абстрактним, відірваним від дійсності.
Read more